מבזק מס מספר 644 - 

מיסוי בינלאומי  25.5.2016

מכתב "איומים" מבנק UBS ללקוחות ופעולות נדרשות למניעה - 25.5.2016

לאחרונה קיבלו לקוחות רבים אשר להם חשבונות בבנק UBS השוויצרי מכתב בעל נוסח מפחיד למדי, אשר בו התבקש הלקוח להודיע לבנק האם חשבון הבנק מדווח במדינת תושבותו (במקרה שלנו – ישראל).
במידה וחשבונו של הלקוח אינו מדווח לרשות המיסים במדינתו, הודיע הבנק כי הוא יפעל להנזיל את חשבון הבנק – ע"י מכירת תיק ההשקעות, וביצוע כל הפעולות הרלוונטיות לשם הפיכת הנכסים המוחזקים ע"י הבנק למזומנים.
במקביל תישלח המחאה ללקוח וייסגר חשבון הבנק כל זאת בדר"כ עד יום 29.5.2016 !!
כמובן שהלקוח הוא זה שיישא בכל ההוצאות הנגרמות ממימוש כאמור.
לקוחות לא מעטים הגיעו למשרדנו עם המכתב מהבנק וביקשו להבין מהי הפעולה המומלצת לאור קבלת המכתב.

אופן הטיפול:
במקרה של לקוח אשר מצוי במהלך טיפול גילוי מרצון ובקשתו נשלחה לרשות המיסים, נבחין בין שני מקרים :

  1. לקוח שפרטיו נמסרו לרשות המיסים במסגרת פנייה שמית גלויה או פנייה אנונימית המצויה בשלב שבו כבר נחשפו פרטיו של הלקוח מול רשות המיסים – במקרה כאמור, אין בעיה לאשר לבנק כי החשבון ידוע ומדווח לרשות המיסים בישראל גם אם ההליך טרם הסתיים.
  2. לקוח שפרטיו טרם נמסרו לרשות המיסים (מצוי בשלב המו"מ האנונימי מול משרד השומה) – במצב כזה אסור ולא ניתן לחתום על אישור לבנק, אולם לאור הפעילות הרבה של משרדנו עם הבנקים השוויצרים, יצר משרדנו קשר עם האחראים על תחום זה בבנק והוסבר מצבו של הלקוח. במקרים כגון אלו אישר הבנק מתן ארכה משמעותית בכדי שהלקוח יסיים את ענייניו מול רשות המיסים ואז יינתן האישור לבנק.

נציין כי ללקוחות אשר הגיעו למשרדנו והוברר כי לא ביצעו כלל פנייה לגילוי מרצון להסדרת החשבון, הומלץ לפנות באופן מיידי לרשות המיסים (פנייה פורמלית לגילוי מרצון) ואז ניתן יהיה לשלבם במסגרת הארכה האמורה בפנייה פרטנית מול הבנק.

צפוי כי גם בנקים שוויצריים אחרים ילכו בדרכו של בנק UBS וזאת לאור חילופי המידע האוטומטיים בין המדינות הצפויים להיכנס לתוקף בעוד כשנה וחצי. לפיכך מומלץ ללקוחות רלוונטיים להיערך לטיפול מבעוד מועד.

נשמח לעמוד לרשותכם ולייעץ במקרים הרלוונטיים.

לפרטים נוספים ניתן לפנות לרו"ח (עו"ד) חגי אלמקייס, ממשרדנו.

מומחה בתחום הביטוח הלאומי

מומחית בתחום המיסוי הישראלי

מומחית בתחום המיסוי הבינלאומי

שותף, מייסד ומנהל, מומחה בתחום המיסוי הישראלי והבינלאומי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה